Krabi - rajské pláže za rajské peníze

23.04.2023

Velká změna po několika týdnech potulování se džunglí Chiang Mai a Chiang Rai. Krabi je známé a turisty hodně vyhledávané turistické letovisko, zejména pro své nádherné ikonické pláže lemované pískovcovými skalami, útesy a bílým pískem. Já jako správný lišák (i když ne zcela plánovaně) jsem přijel v tom nejméně oblíbeném období, tedy na konci dubna, kdy už se pomalu schyluje k období dešťů, a kdy je Krabi více méně bez mezinárodních turistů. Což znamená, že jich tam nejsou statisíce, ale jen pár tisíc haha. Proč je to dobře? No protože jsem jako správný kulišák dostal deal na nádherný pokoj ve 4* resortu za cenu jednoho kila kuřecího v masně haha. S výhledem na bazén, pokojem větším než otrokovický byt, koupelnou s rohovou vanou a obrovským sprchovým koutem jsem si říkal..."ano ano, na tohle si stěžovat nebudu". No a za celý pobyt jsem si nestěžoval! Na recepci jsem si, ostatně jako vždy, udělal kamarády, kteří pak říkali, že jsem jeden z nejlepších hostů, které kdy měli. Zjistil jsem za ty cesty, že je zejména v lepších resortech celkem běžné, že se hosté nechovají příliš pěkně k zaměstnancům. Zřejmě proto, že si myslí, že si za větší peníze koupili i právo chovat se jako idioti. Takže vždy mějte na paměti, buďme na zaměstnance milí a příjemní, všichni to strašně ocení!

Hned po příjezdu jsem samozřejmě hodil batoh do pokoje a vyrazil do města, prozkoumat okolí a očíhnout místní podniky, pláž před hotelem a tak dále. Hned mi bylo doporučeno pěkné místo na pozorování západu Slunce...a takové doporučení by byla hloupost ignorovat.

Takové západy Slunce prostě všude nejsou. A to pořád ještě není ten nejlepší, který jsem viděl...ale to přijde v dalších epizodách o Filipínách! Teď zůstaňme u tohoto západu na Krabi, který rozhodně nebyl k zahození.

Tak skončil můj první večer, odebral jsem se na pokoj naplánovat svůj pobyt, kam všude jet, co vidět a co podniknout!

Zhodnotil jsem, že bude potřeba využít místních "long boats" a pořádně pocestovat kolem pobřeží. Jelikož na ty nejkrásnější a zároveň nejznámější pláže se dá dostat pouze lodí. Z vnitrozemí je přístup zablokován skalami, tudíž žádná cesta ani pěšina Vás na ty nejlepší pláže nedostane. Slavné úzké loďky s dlouhou přídí jsou jediná možnost. Samozřejmě, že na tom tady Thajci královsky vydělávají, ale to je prostě úděl turismu, je to byznys. Takže první zastávkou byla blízká pláž Railay, která je se nachází dále východně podél pobřeží asi 20 minut jízdy. A opravdu to stojí za to. Takové pláže prostě v Evropě nejsou...to je úplně neskutečné jaký rajský nádech mají pláže na Krabi...

Takhle vypadá příjezd na Railay. A tohle jsou ty typické lodě. Vyhodí lidi, ti naskáčou přímo do vody a jde se. Takže žádné mola, žádné přístavy, takhle to tady nefunguje haha. Hned po příjezdu je úžasné pozorovat, jak jsou všechny pláže přírodně ohrazené útesy.

To nevypadá vůbec zle, co? Našel jsem si stezku, která vedla na další části pobřeží a další části Railay pláže. Na těch lehce dostupných byli turisté, na těch méně dostupných samozřejmě nebyl nikdo, a ty byly nejlepší!

Tady na pláži jsem si našel místečko a odpočíval jsem. Dokážu si představit horší místo na relax. Ale jelikož nevydržím na pláži ležet dlouho, hledal jsem si, kam bych se mohl zajít podívat. Na mapách jsem viděl nějakou lagunu, ale nikde žádné značky ani ukazatele, jak se tam dostat. Tak jsem vytáhl staré dobré mapy cz a na těch byla trasa vyznačená. Když jsem dorazil na začátek trasy, zasekl jsem se. Byl tam jen prudký svah vedle vybetonovaného chodníku, který teda ani zdaleka nepřipomínal turistickou pěšinu. Tak jsem tam chvíli tak postával a všiml jsem si turistů, kteří postávali opodál a mluvili španělsky. Tak jsem se zaposlouchal a chudáci řešili stejný problém jako já, "to je jako fakt tohle ta cesta k laguně??"haha Dal jsem se s nima do řeči a jeden z nich mi ukázal, že tam někde v půlce svahu vidí přivázané lano, kterého jsem si předtím nevšiml. Tak to byl jasný signál, že jsme na správné stopě. Přezul jsem si boty a začal šplhat. No musím upřímně říct, že dostat se k laguně není aktivita pro každého haha. Dokonce bych řekl, že je to privilegium jen pro pár statečných. Po vyšplhání nahoru, které tak náročné není, je odbočka na vyhlídku, odkud je krásný výhled na celou oblast Railay pláže. Pohoda, tam půjdu potom, říkal jsem si. Druhá odbočka vede k laguně a tam žádní lidi nechodili...divné. Rychle jsem zjistil proč hahah. Připomínalo mi to sestup po ferratě v Rakousku, jen s tím rozdílem, že není k dispozici žádné jištění. Na těch nejproblematičtějších místech byl alespoň provaz na slanění, ale i tak to byl teda mazec. Při šplhání dolů jsem dohnal nějaké Frantíky, kteří už od pohledu masivně litovali svého rozhodnutí sestoupit k laguně haha. Ale nakonec se to nějak zvládlo a stálo to za to. Mobil jsem sice přímo do laguny netáhl, ale aslespoň pár fotek z břehu a ze skály jsem si udělal...

Sestup k laguně - to je ďoura
Konečný sestup s výhledem do laguny

Plavání v laguně, když Slunce svítí do mezery mezi skalami byl opět zážitek na celý život. Frantíci nadšení, čvachtali se tam jak batolata, dokud jeden z nich nenadhodil, že se ještě musí dostat zpátky nahoru...To je smích zase na chvíli přešel. Ale rozhodně nelitovali.

Po vyšplhání se z laguny zpět nahoru jsem se dal druhou odbočkou na vyhlídku, spokojený po šplhacím výkonu a koupání v laguně jsem si výhled na celou oblast pláže užil parádně.

Tak takhle vypadají exotické destinace v jihovýchodní Asii. Po celkem náročném dni koupání a šplhání jsem se nechal nabrat na pláži loďkou a dovézt se zpátky na hlavní pláž, odkud jsem se odebral do své "špeluňky" a zdály se mi noční můry. Jakože třeba zase budu muset pracovat nebo tak něco...

Dalším výletem po okolí se stal výlet na souostroví Phi Phi, které je přece jen od Krabi už trochu dál. Byl to výlet dvoudenní, takže jsem si na jednu noc zařídil na Phi Phi ubytování. Bohužel mě (asi) poprvé v mé cestovatelské kariéře zradilo pouliční jídlo a výlet na Phi Phi jsem si příliš neužil. S horečkou a průjmem to sice nebylo ideální, ale i tak jsem si aspoň na místní pláž a na vyhlídku zašel. Že to byla vina pouličního jídla jsem tak jen sám usoudil, ale mohlo to být cokoliv, v té době to vlastně klidně mohl být znovu Covid, to už se teď nedozvím. Každopádně se mi ulevilo hned druhý den a za dva dny jsem byl jak rybička, tak jsem se ani nijak zvlášť po příčině dál nepídil. Každopádně výlet na Phi Phi tím byl těžce poznamenaný haha. No ale co se dá dělat, to je život. To málo, co jsem mobilem zachytil, mi i tak stačí jako krásná připomínka, že jsem to vše absolvoval.

Své poslední dny na Krabi jsem většinou strávil válením se po plážích, ale jedno odpoledne jsem se zajel podívat na místní chrám ve vnitrozemí. Podle popisu je Lví chrám, na který vede dlouhé schodiště a skvělý pro výhled na celou pobřežní oblast. Ale už po cestě mě na motorce chytla tropická přeháňka, což v jihovýchodní Asii znamená, že z ulic se staly řeky a lidi chodili po kotníky ve vodě po 5 minutách deště. To je hned. Takže když jsem přijel k chrámu, pořád ještě poprchalo a počasí bylo tak špatné, že šlo vidět tak leda kulové haha. I tak jsem si to vyšlápl, poseděl nahoře a představoval si, jak pěkný výhled z tama musí být v době, kdy jde něco vidět haha.

Z chrámu měly jít vidět všechny kopce a pobřežní útesy, bohužel, počasí nevyšlo.

Krabi byla moje poslední zastávka v Thajsku, z tama jsem letěl už zpět do Bangkoku a pryč ze země zaslíbené. Myslím, že se určitě ještě jednou vrátím, jelikož Thajsko je parádní. Jídlo, džungle, pláže, hory...je tam všechno. Celkově jsem tam strávil snad 4 měsíce, takže kdyby někdo měl zájem se tam vypravit, určitě můžu poskytnout nějaké tipy a rady! Kdyby to z té Evropy nebylo tak daleko...Letenky nejsou nejlevnější, na druhou stranu, kdo ví jak na to, tak po příjezdu už tolik peněz neutratí. V thajsku jde velice dobře aplikovat low cost cestování! Tak doufejme, že se zase brzy s Thajskem setkám!