Via Ferrata v Kicking Horse resortu, Lake Emerald a kouzelné Lake O'Hara

19.07.2018

V pondělí jsme se opět vydali s kamarády na dvoudenní výlet, tentokrát jsme naplánovali ferraty v Kicking Horse resortu kousek od města Golden v Albertě, pak koupačku v jezeře Emerald na první den a druhý den zajížďku k jezeru O'Hara.

DEN 1

V pondělí jsme opět vyrazili brzy ráno. Říkám si, že už bych se alespoň jeden den potřeboval pořádně vyspat, protože buď vstávám do práce, nebo vstávám ještě dřív a výletuju když mám volno. Každopádně na ferratu jsme dorazili před 11 dopoledne. V Kanadě je bohužel z bezpečnostních důvodů povinný průvodce, takže se celý výstup hodně prodraží, ale na druhou stranu k tomu zase dostane každý vybavení zdarma, takže aspoň něco. Měl jsem trochu strach, jaká bude obtížnost výstupu, jelikož můj strach z výšek je na obtížných ferratách nemalou překážkou haha, ale naštěstí to nebyla žádná hrůza, přirovnal bych to k evropským C a místy D ferratám. Dvě části byly kolmo nahoru po stěně, takže vysoká obtížnost, ale netrvaly dlouho, takže s tím nikdo neměl větší problémy. Pří výstupu jsem bohužel moc nezvládal fotit, protože viset na kolmé stěně, držet se jednou rukou a druhou rukou šmátrat po foťáku je pro odvážnější povahy, než jsem já haha. Mám jen pár fotek těch odvážlivců pode mnou a jednu fotku z vrcholu.

Po dosažení vrcholu jsme si za odměnu sedli do boudy, dal jsem sprite, kluci pivo a kochali jsme se výhledem. Sprite stál 5 dolarů =( Hrůza děs hahaha.

Po obědové přestávce jsme skočili do auta a spěchali na lake Emerald, abysme ještě zvládli koupačku ve vodě, která má nad 10 stupňů!! Rarita v Rocky mountains hahaha. A tak se také stalo, k jezeru, které leží relativně nízko - 1300 m.n.m. Je to největší jezero v národní parku Yoho a jedno z těch více navštěvovaných turisty. No tak jsme nepohrdli a směle se vykoupali, voda studená, ale dalo se v ní vydržet i klidně celou minutu! Ty horské jezera jsou tady vůbec všechny neskutečně krásné, úplně nejhezčí ještě je, když jsou dál od civilizace, protože pak tam jsme úplně sami. Problém je že ještě před měsícem měli všechny kolem 5 stupňů, což jako ne e.

Já, Martin a za náma páreček Španělů
Tady jsme plavali

Po pořádné koupačce jsme měli v plánu přejet na další místo, ale plány se změnily. Mému kolegovi napsala sestřenice, že se zrovna ubytovali s celou partou v kempu asi 100km od nás a že máme přijet na český večer s grilem a hudbou. Tak jsme se nenechali dlouho přemlouvat a jeli jsme. Český večer jsme si parádně užili, bohužel z večera žádné fotky nemám, protože jsem mobil nechal ležet v autě. Ale zábava sestávala z českých písní, vína a pak ženské osazenstvo dokonce předvedlo pár tanečních kreací hahaha.

Den 2

Po probuzení jsme se stavili ve městě na snídani a rozhodli jsme se uskutečnit nálet na lake O'Hara. Toto jezero leží taky uprostřed národního parku a je do něj zakázaný vjezd vozidlům. Existuje nějaký autobus, který tam lidi doveze, ale ten se rezervuje dlouho dopředu, takže jsme jako správní nízkonákladoví cestovatelé zaparkovali auto u značky zákaz vjezdu a zbytek prostě došli. No cesta to nebyla jednoduchá, jelikož bylo přes 30 stupňů a my šlapali po prašné silnici 12 kilometrů k jezeru...Každopádně to stálo za to, lake O'Hara je naprosto kouzelné. Tak neuvěřitelný klid a krásné prostředí , byli jsme nadšení. Celé jezero je obklopené horama nad 3 tisíce metrů vysokýma a koupání tam je opravdu zážitek. Bohužel toto jezero už leží podstatně výše než Emerald, na kterém jsme byli den předtím, a tudíž je mnohem studenější. Náš super nápad skočit tam přímo na místě, kde se voda z ledovce vlévá do jezera a napájí ho, nám s teplotou vody moc nepomohl hahaha. Pak jsme tam skočili i z druhé strany a musím říct, že rozdíl alespoň 2 stupně v teplotě vody tam byl. No jestli to bylo z nějakých 6, 7 stupňů na 9, to už je celkem jedno.  Prostě člověk skočí, ucítí jak ho ta ledová voda bodá po celém těle, je to jak kdyby do vás někdo píchal malé nože po celém povrchu těla. No 2 tempa, ponořit hlavu a okamžitě ven. Výhoda takového koupání je, že hned jak vylezete ven, je vám strašné teplo haha.

Cestička k hlavnímu jezeru
Lake O'Hara v plné kráse
Lake O'Hara z druhé strany

Tyto dvě předešlé fotky jsou foceny z protějších břehů. Takže si můžete udělat obrázek, jak úžasný je celkový rozhled na jezero, když se otočíte o 360°. Poprosil jsem potom Martina, jestli by mi neudělal jednu fotku na takové malé plážičce, Martin se toho chopil s nadšením. Až po pár hodinách jsem zjistil, že první fotka, kterou pořídil, bylo toto.

Martin fotí z mého mobilu

Myslel jsem, že fotí mě, tak tam nehybně stojím a on mezitím fotil sám sebe a pak mi říkal, že to mám od něj na památku hahahaha. No ale vyfotil teda i mě potom.

Voda z ledovce vedla přes vodopády dvěma potoky do severní části jezera. A tam jsme se rozhodli, že tam skočíme.

Nahoře mezi stromy je vodopád, dál pokračuje voda ve formě potoku
A zde se vlévá do jezera

A to je místo, kde jsme tam skočili. 10 sekund max, déle to ve vodě opravdu nešlo vydržet. Ale přežili jsme!

Potom jsme dokončili kolečko kolem nádherného jezera a velice neradi se vraceli zpátky k autu s vidinou dalších 5 dní v práci...

Po cestě zpátky na Martina dolehla únava z předešlé noci hahaha, takže zastavil a říkal, že nemůže dál řídit, že se mu zavírají oči. Druhého kolegu Lukáše to ani nevzbudilo, ten byl mrtvý hned po 5 minutách co jsme vyjeli, takže jsem musel řídit já, zatímco oba dva tam spali jak zabití haha. Domů jsme dorazili kolem 8 večer a když mě kluci vyhazovali u baráku, scházeli se na hřišti před barákem lidi, že prý se jde hrát fotbal. Tak jsem únavu ještě odsunul o pár hodin a přidal jsem se. Kombinačně na tom tady lidi nejsou příliš dobře, ale co postrádají v technice a kombinaci, nahrazují bojovností a tvrdostí.

Ráno se mi těžce vstávalo do práce, unavený a všechno mě bolelo, každopádně 2 opět velice vydařené dny! Uvidíme, co vymyslíme na naše další volno, zatím se mějte hezky a taky mi pošlete nějaké info co se děje doma!